Tuesday, October 13, 2009

MELAYU DAN HUKUM HUDUD DI FACEBOOK


Hati kecil ni nak tau jugak orang melayu di Facebook cenderung ke dengan hukum Islam atau tidak atau hanya berserah kepada golongan tertentu sahaja untuk berjuang menegakkannya...bagi saya lagi cepat hukum Islam memerintah dan bukannya diperintah maka terselamatlah umat Melayu dari azab Allah s.w.t.

Sebab itu saya lebih suka jika UMNO itu sendiri yang menjadi tulang belakang pemerintahan melaksanakan hukum ini. Mereka ada semua jentera dan kemudahan dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sehinggalah  kepada Majlis Fatwa Kebangsaan serta institusi Mufti. Kita takut jika ALLAH murka kerana apabila sesuatu kaum itu telah diberi kuasa tetapi mereka engkar untuk menegakkan yang hak malah membiarkan perkara yang batil menguasai persekitaran kehidupan ini.


Kita sering mendengar dan membaca komen2 orang melayu yang mengaku diri mereka Islam tetapi mengatakan bahawa hukum Islam pada zaman ini tidak bersesuaian, ketinggalan zaman dan zalim. Seolah-olah mereka tidak yakin dengan hukum ALLAH s.w.t ini..bermakna mereka telah mempersekutukan hukum Allah dengan hukum yang lain!

Takut nanti ALLAH gantikan umat lain untuk menguasai kita dan melaksanakan perintahnya di bumi Malaysia ini!!!!

Sedangkan sejarah peradaban umat melayu begitu hebat sekali dan telah banyak peristiwa mengenai umat-umat terdahulu yang hebat tetapi dimusnahkan olah ALLAH atas sebab yang sama

Marilah kita bersama-sama renungkan firman Allah dibawah ini, kisah kaum nabi Hud a.s yang engkar kepada perintah Allah setelah diseru..mereka leka dan lupa kepada peristiwa kaum nabi Nuh a.s dan tenggelam di dalam kemewahan dan keselesaan dunia.

"Sesungguhnya aku jadikan Allah sebagai saksiku dan saksikanlah olehmu bahawa Sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kamu persekutukan dari selain-Nya. Sebab itu, jalankanlah tipu dayamu semuanya terhadapku dan janganlah kamu memberi tangguh kepadaku. Sesungguhnya aku bertawakal kepada Allah, Tuhanku dan Tuhanmu. Tidak ada suatu binatang melata pun melainkan Dialah yang memegang ubun-ubunnya. Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus. Jika kamu berpaling, maka sesungguhnya aku telah menyampaikan kepadamu apa (amanat) yang aku diutus (untuk menyampaikan)nya kepadamu. Dan Tuhanku akan mengganti (kamu) dengan kaum yang lain (dari) kamu; dan kamu tidak dapat membuat mudarat kepada-Nya sedikit pun. Sesungguhnya Tuhanku adalah Maha Pemelihara segala sesuatu".

(QS. Hud: 54-57)


WALLAHUA'LAM

No comments:

Post a Comment