Sunday, October 4, 2009

KELUARGA ADALAH HARTA TAK TERNILAI




ALHAMDULILLAH, besar maknanya Hari Raya AidilFitri tahun 1430/2009 ni. Dapat juga berkumpul semua keluarga Ustaz Hj. Ahmad Zohdi b Mohd Sheikh dan Hjh. Norsiah bt Mohd Salleh termasuk menantu dan cucu, pada hari raya ke 4 di D'River, Janda Baik, Pahang.

Anak 8 orang, menantu baru 6 (5 perempuan dan seorang lelaki) 2 lagi masih bujang...yang ke 7 dan 8...tapi rasanya tak lama dah tu...lebih-lebih lagi yang pak usu nye...mana tidaknya, orang lain semua salam raya dengan abah dan mak sambil mohon ampun dan maaf...dia boleh tersasul salam akad nikah...he..he..he. 


Dalam tengah hari kami pun sampai ke destinasi...duduk sekejap untuk hilangkan penat, kami duduk beramai-ramai dan Abah baca doa selamat untuk semua...berzikir dan lepas tu dijamu makan, biasalah hari raya...adik yang ke 6 sponsor... jazakALLAH.
Dah kenyang lepas makan...apa lagi, anak-anak pun bersuara la..."abah nak mandi, abah nak mandi"..acara seterusnya, berendam dalam sungai. Airnya memang jernih dan sejuk...tak dalam sangat, sesuai untuk anak-anak bermandi manda...elok lah tu mandi puas-puas, balik kang dalam kereta mesti tidurnya, kepenatan.



Dalam 5.45 petang kami pun bertolak balik, Aku yang masih tak berapa sihat betul lagi ni, tumpang kereta adik yang ke 5, tulah satu-satunya adik perempuan aku...suaminya drive (satu-satunya lak adik ipar lelaki...Ustaz Rafis....kaunselor lagi).

Sampai aje depan pintu pagar rumah ,azan maghrib pun berkumandang...MasyaALLAH terus hilang rasa penat, dalam hatiku "Ya ALLAH jadikanlah tempat berteduhku ini Baiti Jannati"...BarakALLAH...wassalam.